"Odhadovanú finančnú úsporu pri súčasnom objeme MHD v meste
predpokladá dopravca vo výške 200.000 eur ročne. Tá vznikne úsporou
pohonných médií, keďže vozidlá MHD nebudú musieť, hlavne v nešpičkovom
čase, kedy sa prepravuje menej cestujúcich, zastavovať na všetkých
zastávkach a znova sa rozbiehať," uviedla s tým, že práve nákup
pohonných látok pre vozidlá MHD, ktorých je DPMK veľkoodberateľom, je
jednou z najväčších nákladových položiek.
V prípade, ak chce cestujúci na zastávke nastúpiť, je jeho znamením to,
že stojí viditeľne v priestore zastávky z pohľadu vodiča. Vozidlo MHD
vtedy zastaví automaticky - rovnako aj v prípade, ak sa v jej priestore
už nachádza spoj inej linky.
Pred vystupovaním je zas potrebné vždy včas, čiže v dostatočnom
predstihu pred zastávkou, stlačiť ľubovoľné tlačidlo v priestore pre
cestujúcich, ktorým cestujúci oznámi zámer vystúpiť, teda tlačidlo na
dopytové otvorenie dverí alebo tlačidlo "STOP".
DPMK postupne do konca tohto roka vyhodnotí prevádzkové údaje a
zapracuje ich do cestovných poriadkov jednotlivých liniek. Bujňáková
pripomenula, že v Košiciach je zhruba 15 rokov približne sto zastávok na
znamenie. Po novom sa to bude týkať všetkých autobusových aj
električkových zastávok.